PROTEZ TEDAVİSİ
Farklı nedenlerle azalan veya kaybolan çiğneme işlevinin ve estetik noksanlığın giderilmesi için yapılan uygulamalar ” Protez Tedavisi” veya “Protetik Tedavi” olarak adlandırılmaktadır.
Gereksinime göre farklı yöntem, malzeme ve tekniklerin kullanılması da “Protetik Yaklaşımlar” olarak bilinir.

Proteze neden gereksinim duyulur ?
Aşırı diş yıpranmalarında, diş kırılmalarında, diş eksikliklerinde, renk uyumsuzluklarında, şekil bozukluklarında,giderilemeyen aşırı diş hassasiyetlerinde,dişlerin birbirine göre konum farklılıklarında,çiğneme uyumsuzluklarında,büyük dolgulu dişlerin kırılma risklerinde,estetik görselliğin sağlanması gibi farklı nedenlerden protetik tedaviye gereksinim duyulur.

Protetik Tedavi yaklaşımlar nelerdir ?

Dental Kronlar : Dişin ağızda görünen kısmına “kron” adı verilir . Farklı sebeplerle yıpranan dişin üzerine yapılan onarımlara da “kron” veya “kron kaplama” denir. Bu tür kaplamalar, yapıştırılarak sabit olarak kullanılır.

Dental köprüler: Tek diş veya çoklu diş eksikliklerinde, boşluğa komşu dişlerden destek alınarak yapılan bir protez türüdür. Sıklıkla kullanılan klasik protez yöntemidir. Sabit yapıştırılarak kullanılır.

Bülümlü Protezler: Genelde yaygın diş eksikliklerinde kullanılır.Takıp çıkarılabilen protez türüdür, sabit protezlere kıyasla ekonomiktir.Klasik takıp çıkarılan protezlerin destek aldığı dişlere “kanca” veya çengel” olarak adlandırılan metallerle bağlantı sağlanır.Bu tür protezlerin duruş estetiği tatminkar değildir.”Kanca “görünüşünü ortadan kaldıran farklı yöntemlerle görsel olumsuzluklar ortadan kaldırılabilir.

Tam Protezler: “Total Protezler” olarak da adlandırılır.Çenelerde tam dişsizlik durumunda yapılan, takıp çıkarılan,sadece ağız dokularından destek alan protez türüdür.Kullanımda belli bir uyum süresi gerektirir.

İmplant Destekli Protezler : ( Bu konu; Tedavi Hizmetlerimizde “İMPLANT” başlığı altında, detaylı anlatımla sunulmuştur. )