“ORTODONTİ” Nedir ?
Çocuklarda ve yetişkinlerde çenelerin birbirine göre oransız konumlanması nedeniyle ortaya çıkan uyumsuzlukları veya dişlerin farklı sebeplerle düzensiz yerleşimlerinin düzeltilmesini hedef alan uzmanlık dalıdır.
Uygulanan tedavi yöntemine “ORTODONTİK TEDAVİ” , bu alanda çalışan uzman diş hekimine “ORTODONTİST” adı verilir.

“ORTODONTİ” uzmanlığı uygulama alanları ;
• İskeletsel gelişim bozukluğu olarak ortaya çıkan, çenelerin birbirine oranla uyumsuz konumlanması durumunda, büyümeyi yönlendirerek dengeleri sağlayan, çenelerin anormal duruş pozisyonlarını düzelten tedavi uygulamalarıdır.
Çeneler arası iskeletsel uyumsuzlığun (8-14 yaş arası) erken tanıda tedavi olanağı vardır. Çene gelişimini tamamlayan erişkinlerde aynı sorun, Cerrahi ve Ortodontik yöntemle birlikte ya da “kamuflaj tedavisi “ile çözümlenebilmektedir.
Kamuflaj tedavisi - (Muayene sonrası hekim tarafından detaylı aydınlatma yapılacaktır.)

• Farklı sebeplerle dişlerin düzensiz diziliminin olması halinde, gereken yere ve doğru duruş pozisyonuna konumlandırılma uygulamasıdır (Genellikle; “Tel” tedavisi olarak bilinir).

• Gömülü dişlerin sıklıkla (“Kanin” - köpek dişinin gömülü kalması hali) yerine getirilme uygulamasıdır.

• Protez uygulaması öncesi; aşırı diş eğimlerinin açılarının düzeltilmesi, aşırı diş aralıklarının kapatılması uygulamaları.

• “ Koruyucu Ortodonti” Erken süt dişi kayıplarında, daimi dişlerin çapraşık konumlanmasını engellemeye yönelik uygulamalardır.

• Parmak emme, kalem ısırma vb. alışkanlıklarının ortadan kaldırılmasına yönelik uygulamalardır.

***** “ORTODONTİ” ÇOCUK ve ERİŞKİN tedavisi olarak, yaş sınırı olmadan yapılan bir tedavi uygulamasıdır.
Çene yapısı bozukluklarının, diş çapraşıklıklarının beslenme, konuşma, estetik ve psikolojik sorunlara sebep olduğunu göz ardı etmeyiniz.